14:47 | 19 aprilie, 2024

Cum să economisiți bani atunci când mergeți la supermarket?

Cum să economisiți bani atunci când mergeți la supermarket? фото 2
Este bine că tu și eu nu trăim în epoca oamenilor primitivi și nu trebuie să ne ridicăm în fiecare dimineață pentru a merge la vânătoare pentru bestie sau pentru a pescui, avem supermarketuri. Acestea facilitează foarte mult viața unei persoane moderne și oferă o astfel de varietate de bunuri încât pot satisface cererea aproape oricine este flămând să mănânce și să bea.
Dar orice afacere conține întotdeauna un element de înșelăciune, iar magazinele nu fac excepție. La urma urmei, toți cei care deschid lanțuri de retail au un singur obiectiv — să facă profit, iar atunci când ating obiectivul, cum se spune, toate mijloacele sunt bune. În plus, cunoaștem „regula de aur” a economiei — investiții minime, profit maxim. Nu noi am venit cu asta și nu am fost noi să-l anulăm. Tot ceea ce rămâne pentru consumatorul obișnuit și clientul magazinelor mari este să încerce să nu cedeze trucurile lor pentru a-și economisi banii.
Și pentru a-și maximiza profiturile, supermarketurile folosesc pe deplin trucuri speciale dezvoltate de marketing. Vă voi prezenta câteva dintre ele:
1. Un joc cu etichete de preț.
Ocupația preferată a multor supermarketuri. Poate că nu am văzut niciodată o aranjare normală a prețurilor în niciunul dintre ele. De cele mai multe ori, prețul „greșit”, cu un preț mai mic, este situat vizavi de produsul care costă mai mult. Și nu există deloc o marcă de preț pentru mărfurile scumpe. Produsul care este mai ieftin chiar acolo nu este departe, dar prețul este sub mărfurile scumpe. Aveți încredere în informații, luați mărfurile, iar la final se dovedește că costă mai mult. Și întrebarea logică este de ce? Vi se răspunde: Ah, fetele au uitat să o schimbe, am acceptat bunurile, nu am avut timp și bla… bla… bla… E familiar?

2. Stocuri
Desigur, dacă un magazin își respectă reputația, acesta deține multe promoții diferite, ceea ce este indicat prin etichete speciale de preț, de obicei cu o culoare diferită, pe care este indicat prețul vechi, unul nou, mai scăzut este trasat și desenat. Dumneavoastră, „cumpărați” la un preț plăcut, luați mărfurile, iar la check-out devine clar că stocul s-a încheiat deja, iar mărfurile sunt din nou mai scumpe. Și presupus că pe prețul de preț este indicat termenul acțiunii. Poate fi indicat, dar atât de fin, încât cumpărătorul, de regulă, nu-i acordă atenție.
3. Etichete confuzate de preț.
Chiar și magazinele mai mari păcătuiesc adesea prin „etichete de preț confuze”. Dacă în primul caz, pe care l-am examinat, prețul pentru un produs scump a lipsit deloc și în schimb a existat unul mai ieftin. Aceasta este o situație puțin diferită. Există toate etichetele de preț atât pentru mărfurile scumpe, cât și pentru cele mai ieftine, dar mărfurile sunt inversate. Și, de exemplu: brânza cottage, care costă 12 lei, se află vizavi de prețul prețului pentru 20 de lei, iar cea care costă 20 de lei se află vizavi de prețul de 12 lei. Neobservându-vă, puneți brânză de căsuță scumpă în coș, iar la casă se dovedește că costă 20 de lei. Din punct de vedere rezonabil — De ce? Îți răspund: probabil fetele s-au amestecat etc.
Pentru ce sunt concepute aceste capcane? Spre lenea ta! Prea leneș să se întoarcă prin întregul magazin la tejghea și să schimbi mărfurile, iar tu zici: ok, sparge. Dar nu numai lene, marketerii știu că de multe ori este incomod pentru o persoană să apară înțeles și lacom, este incomod să refuzi serviciul impus pentru a nu jigni pe cineva. Și pentru a nu „cădea” în ochii vânzătorilor până la nivelul de „mizerie”, ești de acord să plătești pentru mărfuri mai scumpe, deși pur și simplu ai fost indus în eroare înainte de asta și în mod intenționat.
Deci, ce să faci?
Dacă nu vedeți eticheta de preț pentru produsul de care sunteți interesat, nu vă lăsați, luați-l și mergeți la casierie, lăsați-l să îl spargă, din acest motiv și dacă prețul nu se potrivește, luați-l înapoi. Dacă nu doriți să mergeți, apelați unul dintre vânzătorii care sunt întotdeauna în sală, lăsați-i să vă spună cât costă acest produs. Nu fi timid să fii persistent, intruziv, încăpățânat, acesta este portofelul tău, iar vânzătorii oferă un serviciu pentru vânzarea de bunuri, iar serviciul ar trebui să fie consecvent.
Când vedeți un produs în stoc, înainte de al pune în coș, luați în considerare cu atenție eticheta de preț, poate stocul a expirat și produsul este deja mai scump. Nu aruncați în coș fără ezitare, scoateți mărfurile de pe rafturi, aveți grijă.
Atunci când la check devine clar că mărfurile sunt mai scumpe decât prețul pe care l-ați văzut, nu „deranjați”, nu vă fie teamă să păreți „săraci și lacomi”, întoarceți-vă calm și duceți mărfurile la locul respectiv sau lăsați-le la casă, nu plătiți. Acesta este portofelul dvs. și trebuie doar să îl eliminați. Dumneavoastră decideți ce acceptați să plătiți și ce nu.

Комментарии 1

Зарегистрируйтесь или войдите, чтобы оставить комментарий (сейчас комментариев: 1)
u625365944 - 27 ianuarie 2020
Очень хорошая статья, эти маркетологи творят что хотят, только бы получить выгоду,а с ценниками это вообще не понятно что,якобы случайно перепутали,все верно не стоит стесняться отказываться от покупки ведь это магазин в первую очередь заинтересован в том чтобы продать товар и нам покупателям надо делать все чтобы они навели порядок с ценниками и оказывали услуги как положено!!!