Statistici triste despre educație ...
Educația universală, introdusă în secolul trecut, a permis umanității să facă un salt puternic în dezvoltare. Astăzi, fiecare stat dezvoltat consideră că este de datoria sa să ofere educație primare și secundare aproape tuturor cetățenilor țării. Într-adevăr, egalitatea veniturilor într-o societate depinde de nivelul de educație, când toată lumea știe să citească, să scrie, să numere și să dețină o profesie, o astfel de societate nu suferă de o stratificare socială foarte puternică. Dar când educația este disponibilă doar unui număr mic de cetățeni, atunci toți ceilalți sunt nevoiți să supraviețuiască, rămânând toată viața în straturile inferioare ale populației.
Astăzi, planeta sărbătorește „Ziua Internațională a Educației”. Cu această ocazie, ONU a publicat statistici triste. Se dovedește că aproape 300 de milioane de copii nu merg la școală în lume, nici nu primesc educație primară. Aproximativ 600 de milioane de copii și adolescenți nu au abilități suficiente de citire și scriere, adică merg la școală, dar nu primesc o educație normală. Aproape patru milioane de copii și adolescenți refugiați din țările estice nu frecventează școala, iar educația trece pe lângă ei. Mai mult, în țările dezvoltate, acoperirea copiilor cu învățământ primar obligatoriu este de aproape 90%
Cine va crește din toți acești copii needucați? Cum pot să se dezvolte pe deplin și să crească ca indivizi? Ce cunoștințe le vor transmite copiilor lor? Cum vor fi hrăniți? Cum va fi „condus” progresul? Așa se face stratificarea societății, unii sunt educați și au o profesie, pot să urce scara carierei, să câștige bani pentru a sprijini familiile, în timp ce alții nu pot face decât o muncă simplă (curățători, mașini de spălat vase), unde cunoștințele nu sunt necesare și criminalitatea este firească.
- 24 ianuarie 2020
- Версия для печати
- Просмотров: 821
Поделиться:
< / > Код для блога
Комментарии 1